Menu:

Lifelong Learning: Interdisciplinary Approaches

LIST OF SPEAKERS

 

  1. INVITED SPEAKERS

Medical School, Aristotelian University of Thessaloniki

Training the trainers in the Medical School of AUTH: An applied program for academics

Reasearch, University of Western Macedonia

Evaluating a structural equation model measuring leadership changes in a lifelong learning world

Assistant Professor, School of Pedagogical and Technological Education, Tutor, Hellenic Open University - Assistant Professor, Department of Educational and Social Policy, University of Macedonia

Διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτών ενηλίκων σε σχέση με την αξιοποίηση του mentoringστο πλαίσιο άσκησης του εκπαιδευτικού τους έργου

Α study on adult educators' perceptions concerning mentoring utilization in the exercise of their educational work

Department of Biological Applications and Technology, University of Ioannina

Conservation and the environment: Learning as Evolution

The Institute of Lifelong Learning, University of Sheffield, England, United Kingdom

Let love in: reclaiming a progressive political role for emotions in lifelong learning

Department of Philosophy, Birkbeck College, University of London, United Kingdom

Τhe mind and why should we care?

Career Office, University of Athens

Τα επαγγελματικά κίνητρα των διδασκόντων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

The occupational motivation of the academic staff in the Greek Open University

Department of Educational and Social Policy, University of Macedonia

Moral learning inglocalconditions

Η ηθική μάθηση στις σύγχρονες συνθήκες πολιτισμικότητας και οικουμενικότητας

Career Counseling Service, Arsakeia Schools, Athens

H επίδραση της δέσμευσης προς το επάγγελμα και προς το σχολείο στην αντίληψη καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αποτελεσματικότητα του έργου τους

Τhe effect of the occupational and the affective organizational commitment on secondary teachers’ perception of their effectiveness

Η απεριόριστη μάθηση των περιορισμένων πόρων: το διακύβευμα της δια βίου μάθησης στην εποχή της οικονομικής κρίσης

Infinite learning in an era of finite resources: the challenge of lifelong learning in the epoch of economic crisis

Department of Education and Social Policy, University of Macedonia

Η διά βίου μάθηση ως κοινωνική αναγκαιότητα

Lifelong learning as social necessity

Philosophy Department, University of South Florida, United States

John Dewey on learning, Unlearning and Relearning: The ever- present demand for Reconstructing Experience

Lifelong guidance for lifelong learning and career management - Developing career management skills

School of Primary Education, Aristotelian University of Thessaloniki

Η σύγχρονη πρόκληση για την επιστήμη και τη φιλοσοφία: Η άρση των δυϊσμών μέσω μιας ενοποιητικής κοσμοθεώρησης και της διά βίου μάθησης

The modern challenge of science and philosophy: The removal of dualisms through a unifying worldview and lifelong learning

University of Nicosia, Cyprus

Χάιντεγκερ και Σωκράτης: Περί του μανθάνειν και του διδάσκειν δια βίου  

Heidegger and Socrates: teaching and learning as a lifelong undertaking  

Department of Educational and Social Policy, University of Macedonia

Lifelong Learning: Is it really happening?

Skills Training Program, Medical School, Aristotelian University of Thessaloniki

What do doctors learn in their life?

Department of Educational and Social Policy, University of Macedonia

Being a lifelong learner – A value for the 21st century

The University of Sheffield, Department of Sociological Studies and The School of Architecture, Interdisciplinary Centre of Social Sciences

Taking learning seriously: playfulness and creativity in lifelong learning discourses

College of Social Sciences, University of Glasgow, United Kingdom

Learning to listen: Cultivating narrative competence for tomorrow’s doctors and healthcare professionals involved in chronic illness management

Department of Education and Social Policy, University of Macedonia

Η αξιολόγηση των προγραμμάτων επαγγελματικής συμβουλευτικής και καθοδήγησης ως προς την ανάπτυξη κρίσιμων μορφών επάρκειας (Key Competencies) για τη δια βίου μάθηση και την ένταξη στην απασχόληση: συγκριτική ανάλυση και κριτική προσέγγιση

The evaluation of key competencies in the subject of vocational guidance and counseling as a tool for support lifelong learning and access to employment: comparative analysis and critical assumptions

Department of Primary Education, University of Western Macedonia

Αριστοτελική ρητορική στη διά βίου εκπαίδευση

Education, Department of Primary Education, School of Humanities and Social Sciences University of Patras

Ανθρωποκεντρική και κοινωνιοκεντρική εκπαίδευση ενηλίκων

Lifelong learning and its place in the EU strategic framework till 2020

 

  1. SESSION FOR DOCTORAL CANDIDATES AND POSTGRADUATE STUDENTS

 

Policy, University of Macedonia

Schools, Purpose and Values: What do you we really learn at School?

students, Department of Educational and Social Policy, University of Macedonia

Δημόσια πολιτική για τη διά βίου μάθηση στην ΕλλάδαΗ συμβολή των ιδιωτικών φορέων όπως παρουσιάζεται στην πρόσφατη δημόσια διαβούλευση για τη διά βίου μάθηση – Public policy for LLL in Greece: The contribution of the private sector in the recent public consultation on LLL

Policy, University of Macedonia & Papastamatis, A., Associate Professor, Department of Educational and Social Policy, University of Macedonia

Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στα ΠΤΔΕ

Intercultural education at the Faculties of Primary Education

Προγράμματα και μοντέλα διδασκαλίας δεξιοτήτων ανεξάρτητης διαβίωσης σε άτομα με νοητική αναπηρία

Programs and models of teaching of dexterities of independent existence in individuals with intellectual infirmity

Action research and lifelong learning

University of Macedonia

Recognizing dimensions of effective leadership in a lifelong learning world

Mindful learning

Δάσκαλοι και δια βίου μάθηση

The teacher of primary school and lifelong learning

Interdisciplinary collaboration through continuous education in health professionals

Αιτίαση της μεγάλης συμμετοχής των γυναικών σε επιμορφωτικά σεμινάρια Τ.Π.Ε. σε συσχέτιση με την κατανομή τους ανά ηλικιακή ομάδα

The Justification of Vast Attendance of Women in Training Information Technologies and Communications (I.C.T.) Seminars in correlation with their Age Group Distribution

Κοννεκτιβισμός: Μία προσέγγιση στη διά βίου μάθηση μέσω των ψηφιακών κοινωνικών δικτύων

Connectivism: An approach in lifelong learning through digital social networks

Η Πρακτική Άσκηση ως μέσο προώθησης της απασχολησιμότητας στο πλαίσιο της διά βίου μάθησης

Work-based learning programs as a means of promoting employability in the framework of Lifelong learning

From practicing clinician to academic teacher: lessons and challenges

Radical Constructivism versus Social Constructivism - Οι ατομικές και οι κοινωνικές προϋποθέσεις της μάθησης: Εκδοχές του σύγχρονου κονστρουκτιβισμού

Η διερεύνηση της σχέσης της επαγγελματικής ικανοποίησης των στελεχών διοίκησης των  Νοσοκομείων και των αναγκών επιμόρφωσής τους

Exploring the relationship of Vocational Satisfaction of managers of hospitals and their training needs

Εκπαίδευση και επιχειρηματικότητα - Education and entrepreneurship

Η έννοια της Ποιότητας Ζωής των Ατόμων με Νοητική Αναπηρία και οι Πιθανές Εφαρμογές του

The concept of Quality of Life for Persons with Intellectual Disabilities and its Applications

Ο ρόλος των συναισθημάτων στη θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης

The role of emotions in the theory of transformative learning

Η αριστοτελική φρόνησις: Μία διά βίου πρακτική για το διά βίου μαθητευόμενο

Aristotelian phronesis: A lifelong practice for the lifelong learner